Monday 23 January 2012

Ku serahkan sekeping hati.. di hari lahirmu..

Wahai Imamku.. Kini engkau telah datang dan mengisi separuh dari HATI ini, untuk bersama-sama saling mengisi dan melengkapi kekurangan kita masing-masing sehingga kita akan menjadi sempurna dengan kebersamaan itu, Semoga redha ILAHI dijadikan tujuan hidup.. Wahai Imamku dampingilah aku ke jalanNya.. Sayangku padamu hanyalah kerana ALLAH.. Cintakan ALLAH dan Rasulullah tujuan utama kita.. Payungan di ‘Arasy ALLAH itulah yang kuharapkan.. Bersamamu dan bersama sekalian Ummat Rasulullah.. Allahumma Ameen Ya Robbal 'Alameen..

Ku serahkan sekeping hati.. di hari lahirmu.. ;)



Ya ALLAH.. Dihari lahir suamiku ini.. rahmatilah suamiku ini, berikan kebahagiaan dan rezeki yang tidak putus-putus padanya. Kekalkanlah dan hadirkanlah kasih sayang dalam hatinya. Aku merayu agar Kau lindungi dia dari kejahatan yang lahir dari keburukan dan kelemahan insan dan juga dari ciptaanMu yang lain..

Mohon padaMu Ya FATTAH.. permudahkan setiap urusannya selagi ia membawa kebaikan. Bekalkanlah dirinya ilmu yang berguna dan perbaikilah amalannya, demi dunia dan akhirat. Semoga ALLAH mengurniakan mu taufik dan hidayah, kebahagiaan yang hakiki, keampunan dan keredhaanNya, keimanan dan ketakwaan yang benar-benar tulus, ilmu yang bermanfaat, faedah dari umur, barakah dalam semua usaha dan ibadah, diberi husnul khatimah.

Ya ALLAH.. berkatilah dirinya sebagai suami soleh yang sentiasa memimpin diriku menjadi isteri solehah dan membimbing ku ke jalan yang lurus dan ikhlas memelihara iman, bukan sebaliknya. Mewahkanlah rezekinya dan kurniakanlah zuriat yang beriman, bertaqwa dan beramal soleh. Semoga kehidupannya dilimpahi Nur Iman dan dipenuhi Al-Muwaddah dan Ar-Rahmah didunia dan diakhirat, Semoga ALLAH melimpahkan salawat dan salam kepada junjungan Rasulullah s.a.w., keluarga dan para sahabat baginda. Ameen Ya Robb.. 

May ALLAH bless us with sakeenah, mawaddah wa rahmah.. Ameen..

nukilan buat Zauj : 20 Nov 2010
Terima kasih ya ALLAH.. Engkau telah mengizinkan ku untuk mengenalinya.. 
Si dia yang menggoreskan tinta warna dalam hidup ku..

No comments:

Post a Comment