Thursday 22 December 2011

Hanya Pada-Mu

Ya ALLAH.. 
Andai aku menulis, tulisanku untuk siapa? 
Andai aku berkata-kata, kata-kataku untuk siapa? 
Andai aku memberi, pemberianku untuk siapa? 

Kalau dituliskan rasa hatiku di sini, tiada yang tahu isi hati ini
Tiada yang mengerti dan akhirnya tetap pada Mu aku kembali
Aku sedar bukan sekali dua aku datang kepada Mu
Kerana aku tahu hanya Engkau yang mampu membantu
Siapa lagi yang mampu menenangkan resah gelisah hatiku ini
Engkau yang memegang hatiku
Engkau jua yang mengetahui isi hatiku
Bukanlah aku meminta dari makhluk Mu, kerana mereka jua sepertiku. 
Hanya pada Mu aku mengadu, tetapkan aku di jalan Mu.. 

Inilah catatan perjalananku yang baru
Setelah lama diri terbiar sesat dalam sedar
Daku kembali lagi kepada Mu
Daku pulang dengan tangisan yang tidak dapat ku tahan
Ku berharap agar Engkau masih menerima kepulanganku ini, 
ya ALLAH.. 
Dan sesungguhnya aku sedar aku adalah di antara golongan manusia yang kerugian..
Lindungilah aku, tetapkan imanku, ya Robb.. 
Ampunkan dosaku.. 
Ameen..


No comments:

Post a Comment