Saturday 24 December 2011

Peringatan Buat DIRI..





Hari ini adalah PEMBERIAN..
manfaatkanlah sebaik-baiknya kerana SEMULIA-MULIA hamba adalah yang paling tinggi TAQWANYA..



Semalam adalah SEJARAH..
berISTIGHFAR lah kita untuknya dan berSYUKUR atas kurniaan hidayah dariNya kerana sebaik baik ZIKIR adalah istghfar dan sebaik baik DOA adalah Alhamdulillah..




Esok adalah MISTERI..
yang padanya terletak angan angan dan SEBIJAK-BIJAK manusia adalah yang sentiasa mengingati akan kematiannya.. dan mempersiapkan diri untuk kehidupan sesudah mati dan TERPELIHARALAH sebahagian iman didalam dada anak ADAM bila dalam hatinya MENYINTAI saudara seislamnya yang lain kerana ALLAH SWT..


Peringatan Buat Diri..

"Maka Nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?" (Ar-Rahman :42)

"Dan sedikit sekali dari hamba-hamba KU yang bersyukur" (Saba : 13)

"Dan jika kami rasakan kepada manusia suatu rahmat(nikmat) dari Kami,kemudian rahmat itu Kami cabut daripadanya, pastilah dia menjadi putus asa lagi tidak bersyukur" (Hud: 9)

"Dan bersyukurlah akan nikmat ALLAH, jika benar kamu hanya menyembahnya semata-mata" (An-Nahl : 114)


Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: Telah bersabda Rasulullah SAW "Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah naungan langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali."

semoga setiap dari kita dijauhkan dari fitnah akhir zaman ini.. Ameen..

No comments:

Post a Comment