Thursday 22 December 2011

Kenapa?? - Menjawab 1 persoalan..

Aku adalah hamba ALLAH.. Aku adalah Umat Muhammad SAW.. Aku beragama ISLAM.. Aku mengucap dua kalimah syahadah.. Aku tahu Rukun Islam.. Aku tahu Rukun Iman... Aku tahu dosa dan aku tahu pahala.. dan aku yakin adanya Syurga dan Neraka.. Aku yakin adanya pembalasan.. TETAPI.. kenapa aku masih leka dengan dunia dan sering melakukan dosa..???


Bukan kerana aku tak takut azab neraka.. Bukan juga kerana aku tak idamkan nikmat syurga.. Tetapi kerana aku hamba ALLAH yang sangat hina.. Aku hanya seorang hamba yang sangat biasa.. Di beri akal fikiran membolehkan ku membezakan dosa dan pahala.. Di beri hawa nafsu untukku merasa nikmat dunia dalam masa yang sama sentiasa mendorongku untuk melakukan dosa.. Aku bukan malaikat yang sentiasa patuh dan melakukan kebaikan, aku juga bukan syaitan yang sentiasa ingkar dan melakukan kejahatan.. Walaupun aku tidak sempurna, tetapi aku adalah makhluk ciptaanNYA yang paling sempurna.. Boleh melakukan kebaikan yang mengatasi malaikat, dan melakukan dosa mengatasi kejahatan syaitan.. Dan atas sebab itulah aku sentiasa memohon, merayu, mengemis dan merintih belas ihsanMU.. Ya ALLAH.. pandulah aku ke jalan yg ENGKAU redhai.. wahai Tuhan sekalian alam..

No comments:

Post a Comment